Wij vinden het super vervelend om te horen dat je een klacht hebt. Maar helaas kan dit natuurlijk gebeuren. Bij MeubelBaas vinden wij het dan ook het aller belangrijkst dat we het netjes voor je kunnen oplossen.
Om je klacht kenbaar te maken kan je het beste mailen naar service@meubelbaas.nl met een duidelijk omschrijving van de klacht.
Is er onverwacht iets niet goed aan het product? Is er tijdens het transport schade ontstaan? Of was de kleur niet helemaal zoals je had verwacht? Zet het duidelijk op de mail, vermeld daarbij het liefst ook direct het ordernummer, deze herken je door het hekje en dan 5 cijfers (#12345).
Is er iets niet goed aan het product, dan willen we je vragen om ook direct foto's of zelfs een korte video mee te sturen van de het product. Zo kunnen onze service-bazen je het beste, maar vooral ook het snelste verder helpen.
Heb je liever telefonisch contact? Dan kan je ons natuurlijk altijd bellen op 085-06 08 569.
Mijn bestelling is (deels) beschadigd of defect geleverd, wat nu?
Is jouw bestelling bezorgd, maar is er schade aanwezig op het product? Meld dit dan binnen een redelijk termijn (48 uur) nadat je jouw bestelling in ontvangst hebt genomen.
Meldingen die buiten dit termijn worden gedaan, kunnen wij helaas niet in behandeling nemen. Wij kunnen niet achterhalen of dit probleem door een fabrieksfout, transport of door jou zelf komt. Om deze reden kunnen wij producten met schade, die niet binnen 48 uur zijn gemeld, ook niet retour nemen.
Als je jouw schade wilt aanmelden, stuur dan een mail naar service@meubelbaas.nl onder vermelding van je ordernummer (#12345).
Probeer de schade zo duidelijk mogelijk vast te leggen doormiddel van foto's en eventueel zelfs een video. Voeg deze bij je mail met je ordernummer en de duidelijk omschrijving. Op deze manier kunnen onze service-bazen je aanvraag zo goed en zo snel mogelijk aanpakken.
HEEL BELANGRIJK! Bewaar ten alle tijden de doos waarin je het product hebt ontvangen. Mocht het artikel geretourneerd moeten worden, is de originele verpakking verplicht. Zonder de juiste verpakking kan het product niet geretourneerd worden. Maak de doos dus netjes open en gebruik doorzichtig tape bij het dichtplakken van de doos.
Wanneer jouw schade door onze service-bazen is beoordeeld, kunnen we verschillende oplossing bieden. Het product of de beschadiging wordt netjes gemaakt/gerepareerd door een gespecialiseerd bedrijf in het herstellen van meubels.
Soms bieden we ook een gepaste financiële vergoeding mits je zelf met de schade kunt leven. Zo hoeven we geen producten weg te gooien of onnodige transport handelingen te verrichten.
Als bovenstaande opties niet gepast zijn bestaat de mogelijkheid dat wij het beschadigde artikel voor je omruilen en dat je een volledig nieuw artikel ontvangt. Let hierbij dus wel op dat de originele verpakking nog helemaal netjes moet zijn en er alleen gebruikt gemaakt mag worden van doorzichtig tape.
Hoelang heb ik garantie op mijn meubels?
Je hebt standaard 2 jaar garantie op alle meubels die je bij ons besteld. Mocht er iets gebeuren binnen de twee jaar wordt dit netjes voor je opgelost.
Voor een heleboel producten bestaat de mogelijkheid om extra service-garanties bij de kopen. Denk aan speciale vlekken-garanties of garanties op constructies van de producten. Deze garanties wisselen per product en bestaan voor 3 jaar of zelfs voor 5 jaar.
LET OP! De extra service-garanties dienen direct bij aanschaf van de artikelen gekocht te worden en kunnen dus niet achteraf worden besteld.
Voor het bieden van de extra service-garanties maken bij gebruik van een gespecialiseerd onderhoudsbedrijf. Binnen de gekozen termijn kan je deze partij onbeperkt bellen voor vlekken in je meubels of andere service vragen.
Wat valt buiten de garantie?
Voor het onderhoud van onze (zit)meubelen en bankstellen adviseren we de onderhoudsproducten van Oranje Furniture Care. Deze producten zijn ook uitvoerig door ons getest. Gebruik van andere producten dan geadviseerd is op eigen risico en valt buiten de garantie. Ook schades en/of verkleuringen door bijvoorbeeld jeans, knopen, ritsen, transpiratie en gebruik van medicijnen vallen buiten de standaard garantie.
Wielen en vloerdoppen zijn ook bij normaal gebruik onderhevig aan slijtage. Slijtage of het afbreken van doppen en slijtage van wielen is uitgesloten van garantie, ongeacht de gebruiksperiode. Het kan voorkomen dat de doppen of wielen gebruikssporen achterlaten op uw vloer.
MeubelBaas is niet verantwoordelijk voor schade aan vloeren veroorzaakt door doppen of wielen.
Vochtschade of andere invloeden van buitenaf, denk hierbij aan het werken van het hout door wisselingen in luchtvochtigheid of temperatuur vallen ook buiten de garantie.
Op houtworm kunnen wij garantie leveren wanneer dit direct bij ons wordt gemeld nadat het meubel is geleverd. Het is mogelijk dat vlak na de levering al gaatjes en/of zaagsel te zien zijn. Indien je het binnen een maand meldt, kijken wij uiteraard met je mee wat we voor je kunnen betekenen. Kom je later er achter dat je last hebt van houtworm? Dan kunnen wij helaas niet tranceren waar de houtwormen vandaan zijn gekomen.
Contact
Wij zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar tusen 10:00 en 17:00.